2015 Valencia

News Headline: augue varius congue adpscing conicteur ullamco laboris consequa.

Dateline   \\ News Category

Duis egestas suspendisse penatibus pharetra libero faucibus vitae neque pharetra egestas libero duis neque faucibus vitae suspendisse penatibus vitae.

Dateline

Amet sed  elit magna.

Read more

Business News

Zaterdag

Na een korte nacht omstreeks 4u vertrokken in mol om reeds een half uur later in Eindhoven te zijn. Auto afgeleverd en klaar voor vertrek. Eigenlijk een uur te vroeg want in Eindhoven gaat het inchecken en verwerken allemaal zeer vlot.

Maar vakantie begint als je thuis vertrekt dus geen zorgen.

Perfect op tijd vertrokken en geland en omstreeks 10u waren we al in Valencia. Een korte wandeling naar het hotel en de citytrip kon beginnen.

Iets te vroeg aan het hotel om in te checken maar na een korte terrasstop met een tapasje om op krachten te komen konden we toch al inchecken.

Het hotel was leuk, misschien wel enkele properheidsminpunten maar het terras, keuken en living maken veel goed.

Stadswandeling 1

Rond de middag zijn we vertrokken met onze gids 100% Valencia om hiermee onze dag te vullen.

Wandeling 1 was vooral een kennismaking met de oude stad. De eerste indruk was dat de stad zeer aangenaam lijkt, alles was ook op loopafstand. De cathedraal en bijhorende kapel zijn juweeltjes. Alles lijkt net en nieuw.

Allerlei opgeknapte gebouwen en het ene leuke terrasje na het andere.

Na een wandeling van meer dan 7 km rond 18u30 u in het hotel aangekomen om ons op te frissen.

Spijtig en gelukkig was het toen tijd voor een zeer zwaar onweer met zelfs water in de kamer. Langs de veranda en door het dak op 2 plaatsen. Gelukkig was dit na rond 20u voorbij en zijn we gezellig een hapje gaan eten.

Tegen 22u30 vielen onze ogen toe en waren we toe aan de verdiende nachtrust.

Zondag

Na een goede nachtrust zijn we als gemotiveerde sporters een toer gaan lopen door het 9km lange park dat rondom Valencia ligt.

Het is immers maar 500 m van het hotel.

Moe maar voldaan na onze inspanning hebben we genoten van ons ontbijt op ons terras en na een verkwikkende douche zijn we dan door het park richting de nieuwe stad getrokken. Dit hypermoderne deel is echt de moeite. Hier en daar wat last van gebrek aan onderhoud maar zeker een must-See.

De gebouwen liggen immers prachtig mooi en zijn ik combinatie met blauwe lucht en water magnifiek.

Dit deel kan je bezoeken met verschillende soorten tickets, dus best eens op voorhand nadenken wat je wil doen. Wij kozen voor wetenschap en oceanografic maar verschoten toen de dame beide bezoeken op elk 3 uur telde. Door het goede weer toch maar gekozen voor het tweede.

De dolfijnpark is niet zo maar een park, het is verdeeld in diverse delen afhankelijk van het werelddeel. De aquaria zijn door de tunnels elk een unieke ervaring.

De dolfijnshow was een leuk tussendoortje.

Na enkele uren zijn we dan aangesloten op de 2de wandeling.

Deze was meer shopgebonden maar na een tijdje waren weer de mooie gebouwen de toppers.

Vermits het zondagnamiddag was waren quasie alle winkels dicht.

Valencia is superkalm op zondag. Alles lijkt verlaten, straten leeg, parkeerplaatsen op overschot. Waar zou iedereen zitten.

Na een uitgebreide wandeling van bijna 17km en dan het lopen waren we na 20km best wel moe.

Gelukkig was het vandaag warmer en hebben we buiten kunnen eten. Reserveren is blijkbaar nodig als je binnen wil eten.

De meeste restaurants openen pas om 21u dus ons dag tempo moeten we op Spaanse tijd zetten.

Maandag

Na wat getwijfel over de manier waarop hebben we dan toch maar de georganiseerde manier gekozen. Met de toeristenbus rechtstreeks naar Albuferapark. De stadsbussen zijn misschien goedkoper maar rijden maar 4x/dag en vertrekken iets buiten onze buurt.

Om iets na 10 vertrok de bus op placa de la Reina om na een 45 minuten ter plaatse te zijn. Direct na de stad zie je enorm veel rijstvelden en groen. Het natuurpark is een leuke afwisseling op de stad. De rondvaart per boot is ook een aanrader. Het dorpje, bekend om zijn paella hebben we niet bezocht, je kan wel vragen aan de chauffeur om de volgende bus te mogen nemen maar we zijn toch maar mee terug gereden.

Namiddag zijn we dan aan wandeling 3 begonnen, telkens een kleine 10km.

De bezoeken aan de zijdebeurs was zeker de moeite waard. De tussenstop om een aqua de Valencia te drinken (cava met een beetje meer)was leuk maar achteraf hebben we er nog een betere gedronken.

Het bezoek aan de stadstoren is leuk maar persoonlijk kan je betere een andere nemen, deze dichterbij de oude stad.

Pech was wel dat de stierenarena voor de 2de dag op rij gesloten was, gisteren voor een concert, vandaag om op te rommelen.

Rond 18u30 even langs hotel gegaan om ons op te frissen, een half uurtje te rusten en te gaan schuilen. Het was immers licht aan het regenen. De regen werd echter zo erg dat we eigenlijk niet meer weg konden. Gelukkig hadden we wijn, bier, hapjes en chips. Van eten is immers niets meer in huisgekomen.

De regen en bliksem heeft de hele nacht geduurd.

Wandeling 3

Dinsdag

Vandaag stond de fietstocht naar het stadion van Valencia. Alleen bleek de receptie nog gesloten en zijn we nog even de stad ingetrokken en trok de hemel open, gelukkig maar.

De centrale markt is ook iets dat je niet mag overslaan, best op tijd.

We profiteerden ervan om de arena te gaan bezoeken, best indrukwekkend.

Je moet er maar gaan staan.

Iets voor de middag zijn we onze fietsen gaan ophalen.

Het voetbalstadion ligt op minder dan 2km van het hotel. De rondleiding door het stadion is best leuk en je krijgt toegang tot de viprooms en kleedkamers. Beneden op de grasmat krijg je een goed gevoel van de sfeer. De supporters zitten vlak aan het veld.

Na de rondleiding zijn we dan doorgereden tot het strand, een 4 km verder. De fietspaden zijn perfect voorzien en afgescheiden van de auto's.

Spijtig genoeg was de hemel helemaal grijs geworden, frisser werd het ook. Zonnen er er precies niet meer in.

Als we aankwamen hebben we dan meer even een restaurantje gekozen om te wachten op beter weer. De witte zaak was speciaal en vermits het toch regende een flesje wijn erbij besteld. De baas gaf ons achteraf nog een cocktail en bij het afrekenen kregen wd voor een tripadvisor nog een pousse Cafe.

De zon was weer van de partij en hierdoor hebben we toch nog een tijd aan het strand gaan kunnen liggen. Hard zand maar wel weer rustig, net en veilig.

De fietstocht nadien door de haven en de moderne stad was echter ter hoogte van de moderne stad plots gedaan.

Platte band.

Wie rijdt er nu in het buitenland door een punaise, je moet de pech maar hebben.

'S Avonds lekker gaan eten voor ons het beste van de vakantie,

En ze is ook bijna gedaan.

Woensdag

Alle 'verplichte' nummers zijn gedaan en hierdoor toch maar wat rondgewandeld in de stad. De bedoeling om opnieuw te gaan lopen hebben we geschrapt. Dit in combinatie met iets te laat wakker en de vroege checkout leek ons te krap.

Al bij al hebben we in Valencia bijna 60km gewandeld, 16km gefietst en 4 km gelopen. Dat zal wel goed zijn zeker.

Rond de middag zijn we richting metro getrokken om omstreeks 15u10 onze vlucht richting Eindhoven te nemen.

Samengevat :

Leuke stad om te bezoeken.

Minder geschikt voor de fuifganger, meer voor de rustige medemens.

Perfecte combinatie van oud, modern, leuke terrasjes, vlot bewandelbaar, alles op loopafstand.

Als je voldoende tijd hebt 4 dagen dan is een bezoek aan het strand en de natuur een leuke aanvulling .

Langer dan 4 dagen wordt lang als je geen museumbezoeker bent.

Best zo dicht mogelijk bij de oude stad logeren (placa de la Reina,)